2015. szeptember 27., vasárnap

Idegen nyelvek, idegen szavak~ Part1

Sziasztok! ^^
Megérkeztem egy újabb bejegyzéssel - bár biztos vagyok benne, hogy sokan ismeritek ezeket a módszereket, azért remélem tudok újat mutatni nektek! ^^
Nos, én magam is tanulok idegennyelveket (hármat is egyszerre), ezért gondoltam megosztom, pár hasznos dolgomat, amikkel szoktam tanulni.

Német. Német. NÉMET! *felrobban* Hja, németet tanulok, már 4 éve és, hogy is mondjam... mindig szenvedek vele. Nagyon. A szavak, azok nekem mindig fejtörést okoznak. De, nem azért vagyok itt, hogy sajnáltassam magamat, hanem, hogy nektek segítsek!
1. Amikre mindenképp szükséged lesz:
- Post it-ok
- Szövegkiemelők: Rózsaszín, kék, zöld (vagy ami neked jól esik)
- Fekete filc, vagy ceruza.

Nos, a szövegkiemelőkre szerintem egyértelmű, hogy miért van szükség. Azok a névelők. Azok a fránya névelők. Nagyon ritka az olyan eset, amikor szinte egyből megjegyzem, hogy melyik is a jó. De itt van a megoldás! Nekem anno, még az általános iskolás német tanárom mondta, hogy színezzem ki, mindig a névelőket, mert úgy majd a színhez fogom hozzákötni a szót. Először hülyeségnek tartottam, de be kellett látnom tényleg jó kis módszer. A "Die"-t én rózsaszínnel szoktam, a "Das" kéket kap, végül a "Der" az mindig zöld. Ha mindig ezeket a színeket használod hozzájuk hamar megfogod tanulni, és doga közben is az fog eszedbe jutni, hogy milyen színt raktál hozzá.

Nem tartós tankönyv
Nem tartós tankönyv























A másik ilyen ötlet az a post it-hoz kapcsolódik. Szintén a német tanárom ötlete volt: Címkézzem fel otthon a dolgokat (persze németül). Írjuk rá egy post it-re a névelőt (színessel!) meg a szót, és nyomjuk fel valahova. Érdemes előtte mondjuk megkérdezni a szüleidet, mert nekem anyum rosszul lett, mikor egyik napról a másikra, minden tele lett német szavakkal xD
Emellett, azért ésszel, hogy hova ragasztod - bár remélem senki sem olyan hülye bökött, hogy a tűzhely közepébe beleragasztja... és hasonló helyekre. Ahogy a mondás tartja, gondolkozz mielőtt cselekszel!
A  lényege ennek, hogy akárhányszor ránézel az aktuális tárgyra, annyiszor fogod ezt a szót látni, és hamarabb megjegyzed.






A harmadik dolog, az az, hogy kössük a szavakat valamihez. Én ezt gyakran alkalmazom, bár ez a legnehezebb szerintem - hisz, nem minden szóhoz juthat valami eszünkbe.
Mondok példákat:
- Van a "Stark" szó németbe ami "erőset" jelent. És van ugye Tony Stark a vasember, aki ugyebár erős. Értitek az összefüggést?
- Vagy "der Bürger" ami az "állampolgárt jelenti. Ez a szó nekem nagyon hasonlít a "Burger" szóra amiről a Burger King jut eszembe, ahová sok ember jár, tehát sok "állampolgár".
- Vagy van az "entwickeln" szó, ami azt jelenti hogy "fejleszteni". Nekem erről rögtön a "WICKED" *Avagy nálunk, a VESZETT* jutott az eszembe, akik fejleszteni akartak, hogy megtalálják a kitörés ellenszerét.

Remélem tudtam segíteni nektek! ^^
Ti hogyan szoktatok idegennyelvet tanulni? Melyik nyelv a kedvencetek? :)  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Copyright © 2016 Everything okey-dokey... , Blogger